fredag 12 oktober 2012

Folktandvården på internet

På radion idag har de berättat om att man nästa år räknar med att det ska gå att boka tid till tandläkaren på internet. Jag säger som Gert Fylking brukade göra:

ÄNTLIGEN!

För ett par år sedan motionerade jag om att sistaminuten-tider hos tandläkaren skulle läggas ut på något sätt. Den gick såklart inte igenom men nu känner jag att detta är ett steg i rätt riktning!
Precis som alla annan service ska denna finnas på internet och i förlängningen bör detta betyda att det kommer att finnas sistaminuten-tider på internet.
Det kommer med all sannolikhet hjälpa många människor och inte minst mig själv som är grymt tankspridd ibland och glömmer mina tider jag ska på. Detta hade inneburit att jag kunde gått in och bokat en tid samma dag som jag kom på att jag behövde dit om jag haft tur!
Som det är nu får jag avboka tiderna hur många gånger som helst innan jag äntligen kommer dit.
Jag tycker inte om att gå till tandläkaren och har aldrig gjort.
Bananlacken som jag fortfarande tigger till mig är den enda ljusningen =)