måndag 1 oktober 2012

"Misshandlad och våldtagen"

Efter att de nya lönerna satts för lärarna var rubriken ovan en av de som fanns att läsa på nätet. Personen kände sig misshandlad och våldtagen som skulle fortsätta jobba för en slavlön.
Ok. Hata mig om ni vill men personen som skrev detta bör byta jobb.
Det finns inte en lärare idag som väljer sitt yrke för karriärsmöjligheterna.
Jag valde mitt jobb för att jag älskar barn och brinner för att lära dem saker. Det finns inget som är mer stimulerande än att gå till skolan och eleverna. Deras kunskapstörst är fantastisk och jag önskar att jag hade haft den fortfarande.
Lönen är inte fantastisk men det visste jag innan jag valde detta yrket.
Hade jag velat göra karriär med en stor lön hade jag gjort något annat men jag ser fördelarna med yrket och inte bara nackdelarna. Jag jobbar dagtid och är hemma alla helger.
Jag är ledig alla röda dagar och jag är hemma jul och sommar. Jag har ledigt andra veckor om året också. Titta på en skola så är det inte många dagar det finns bilar kvar efter halv fyra.

Självklart hade jag med velat ha en större lön, det vill alla.
Jag förstår bara inte gnället.
Trivs du inte med lönen och arbetet så byt jobb!