tisdag 16 oktober 2012

Fusket i Ssu Norrbotten

Tänk vad lätt det skulle vara att kasta sten.. Det finns förmodligen de som gör det men jag skulle aldrig sänka mig så lågt att kommentera varken något annat partis problem eller hur de tänker gå vidare med detta. Det är upp till dem och helt oviktigt för mig även om detta är det ledande oppositionspartiet i riksdagen. Självklart skulle jag kunna dra väldigt mycket jämförelser om både det ena och det andra spy galla om dessa personer och vad de har gjort men jag ställer mig för högt upp på stegen för att behandla andra på det sättet.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ssu-norrbotten-anmalt-for-miljonfusk_7583956.svd
"Genom avancerat och systematiskt fiffel svindlade SSU Norrbotten landstinget på minst 1,2 miljoner i bidrag mellan 2005 och 2010, enligt en extern granskning."

Inga människor är ofelbara. Långt ifrån. I mina ögon är detta ett antal personer som begått fel.
That´s it. De mår förmodligen inte bra och de kommer förmodligen bli åtalade för det de har gjort.
Inte så kul för Ssu då de flesta förmodligen inte har glömt det omfattande medlemsfuskande de hade för några år sedan.

Det enda jag kan kommentera är att detta är synd för det påverkar förmodligen "vanliga" människors redan inbitna syn på att politiker, oavsett partifärg och beteckning, är hycklare.