onsdag 10 oktober 2012

Beklagligt

De sista dagarna har det blivit en mediastorm runt vissa av mina blogginlägg. Den som följer mig och läser mina åsikter ser att det finns få saker jag engagerar mig så mycket i som allas lika värde.
Jag menar då ALLAS lika värde.
För mig spelar varken ålder, kön, etnicitet, religion, yrke eller politisk inriktning någon skillnad. Alla är lika värde.

Media har tagit vissa citat ur sitt sammanhang vilket har orsakat missuppfattningar. Det jag skrivit ovan, precis som tidigare i bloggen, är det jag står för och jag beklagar att detta kan ha lett till missuppfattningar.

För mig är alla människors lika värde oerhört viktigt.
Jag tror på att alla är lika mycket värda, oavsett partifärg eller ursprung.

Varje år spelar jag i förstamajtågen i både Sölvesborg och Olofström och har gjort detta i många år. Det är inget problem för mig då jag skiljer på sak och person samt åsikt och person.
Vi tänker inte likadant men jag respekterar andras åsikter precis som jag hoppas att alla ska respektera mina.
Än en gång ber jag om ursäkt för om någonting har missuppfattats i de inlägg jag gjort.