måndag 8 oktober 2012

iCloud

Jag har alltid varit världens motståndare till det mesta som är nytt. Jag har inte velat uppdatera min datorer för jag har tyckt att det var jobbigt när jag var tvungen att lära mig nytt.
Efter hand har detta försvunnit och den sista spiken i kistlocket för detta var när jag fick iPhonen som jag väntade med in i det sista. Sent har jag vaknat men jag tror inte det är lätt att hitta någon som är mer förspråkare av detta än mig nu.
Jag hade över huvudtaget inte behövt åka någonstans för att få information eller prata med vettiga människor längre. Allt kan skötas genom iPhonen eller iPaden.
Det sista jag förstod nu var iCloud som fungerar ungefär som en dropbox.
Det enda är att detta är anpassat till de andra sakerna som Apple tillverkat och känslan av att kunna gå in i min dator genom mobilen när jag sitter på möte är fantastisk. Det gör inget om jag glömmer saker hemma för sålänge mobilen (den glömmer jag inte) är med kommer jag åt allting!
Det ska bli så roligt att se var tekniken är när jag bli gammal!