tisdag 30 oktober 2012

Julklappar

Normalt är jag klar med alla julklappar sedan minst en månad tillbaka. Jag gör listor med varje person som ska få något och sedan bockar jag av efterhand. Jag hatar att springa i affärer och att bara försöka få ut mig i julhandeln är stört omöjligt. Jag hade undvikit mathandlandet med om jag hade kunnat. Trängas med en massa andra människor när man kan göra så mycket andra roliga saker istället. Jag avskyr dessutom opersonliga saker vilket har gjort att jag de sista, minst, fem åren gjort något jag vet uppskattas: album. Jag har suttit och klippt och klistrat bilder till hela den närmsta familjen och svärfamiljen vilket har tagit väldigt mycket tid och väldigt mycket dumma ord innan jag är nöjd. Med tanke på hur mycket foton jag tar är det oftast inte så svårt att fixa det.
Jag känner att det börjar bli panik snart men det mesta är bestämt. Det är bara inhandlandet som är kvar. Att springa sista veckan har jag aldrig klarat.