måndag 13 augusti 2012

Bilaga vid valet

Jag hörde något bra för ett par dagar sedan. Nu när det har varit OS pratades det sport hela tiden, tidningarna är fyllda av det och vart man än beger sig ser man dessa "nyheter". Tidnignarna har OS-bilagor. Vid alla hjärtans dag finns det extra många sidor med hjärtehälsningar och likadant vid Mors dag och andra påhittade högtider. När det är val, som är vart fjärde år, utökas insändarsidan med det dubbla, knappt. Varför inte göra bilagor då? Det är ju då jag vill läsa insändare och det är då jag vill skicka insändare men då är det helt omöjligt att få in dem. Jag tycker det hade varit en jättebra ide att de sista tre månaderna innan valet ha en extrabilaga varje eller varannan vecka som tog upp allt detta. Visst är det mer politik i tidningen men alldeles för lite enligt mig. Ska vi sen jämföra med hur mycket tid OS har fått i olika medier så borde det vara en självklarhet. Ett val spelar åtminstone roll, det gör inte en sport.