söndag 12 augusti 2012

Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert

Jag älskar verkligen att läsa och det är inte ofta jag ger upp. Här gjorde jag det dock. Boken är totalt meningslöst och efter att ha läst halva inser jag att den är lika rolig som att sitta och lyssna på sportsändningarna. Boken är skriven av Elizabeth Gilbert och handlar om hennes resa från gift i villa till singel som flyttar runt i världen för att söka meningen med sitt liv. Enligt boken har den filmatiserats med Julia Roberts och efter att ha orkat läsa halva boken känns det mer meningsfullt att kanske ge sig tiden och se filmen istället. Halva boken som skrivit. Mer orkade jag inte. När tankarna försvinner iväg på allta annat efter två meningar måste jag lägga den. Jag ger upp. En enda sak var bra och som satte sig och det är en mening, som jag inte orkar leta upp, där Elizabeths syster säger till henne med tanke på att hon fösöker bli gravid men tvekar till om hon vill. Syster säger något i stil med; Att bestämma sig för att skaffa barn ska man vara lika säker på som om man tänker tatuera sig i pannan. Det går aldrig att ångra beslutet.

Jag önskar alla var så säkra på att de ville skaffa barn innan de gjorde det som meningarna ovanför. Då hade aldrig barn som Lilleman funnits.