torsdag 9 augusti 2012

Egen sportkanal

Ju mer jag tänker på det desto bättre tycker jag ideen är. Varför inte ge alla sportfantaster en egen radiokanal? Alla sport skulle plockas väck från alla vanliga radiokanaler och så kunde det startas en egen sportkanal där de kan sända  OS, EM, VM, SM i alla de sporter som nu finns. Varför ska jag tvingas lyssna på detta supertrista som kallas för OS varje dag? Jag tycker det är fördummande. Jag anser inte att det tillför mänskligheten någonting. Hur blev jorden en bättre plats av att Eric Lemming tog guld i spjut OS 1912? Ingenting. Vem minns det idag? En egen radiokanal för sport hade varit bra både för de som älskar idrott och för oss som inte alls är förtjusta i det. Alla hade varit nöjda. Det är bara att hålla tummarna på att det kommer genomföras inom det snaraste.