fredag 31 augusti 2012

Pamol / Alvedon

Förra veckan var jag på Apoteket i Sölvesborg. Det är inte så ofta jag går in där men jag kände att mitt lager har börjat ta slut och då det är sjuksäsong på gång är det lika bra att ha allt hemma. Jag stod och tittade på värktabletter och plockade Alvedon och Ipren när det kommer fram en anställd som frågar om jag vill ha hjälp. Jag sa som det var att jag bara skulle ha hemma och då pekade hon på förpackningar som stod jämte och sa att det också var Alvedon men att de istället hette Pamol då det är ett annat företag som tillverkar dem. Samma innehåll men en annan förpackning. Det blev sammanlagt sjuttio kronor billigare med de okända märkena. Det är mycket möjligt att det är jag som går omkring i en drömvärld men detta har jag bara hört talas om innan.

Tack för att monopolet är borta! Tack att varje apotekskedja får göra sina egna val! Jag bryr mig inte ett dugg om vad tabletterna heter bara de hjälper mot det de ska göra. Alternativ för kunden är aldrig fel! I princip alla de vanliga tanbletterna hade en liknande jämte sig. Hur bra som helst!