onsdag 1 augusti 2012

Stasiprästen

Prästen som jobbat som angivare åt Stasi avsa sig idag sin befattning. Bevisen mot honom är överväldigande enligt radio och tidningar. Jag tycker det är fruktansvärt att en sådan här människa kan leva med det han har gjort. Hans karma är så missfärgad. Stasi skvallrade på alla och såg till att människor för minsta småsak åkte i fängelse. Kommunismen i ett nötskal. Hur kan det då vara så att det är så accepterat att vara komunist idag? Sägs något positivt om Hitler så skriker människor men säg något positivt om kommunismen så håller människor med. Vänsterpartiet är accepterat av alla. De har dessutom mycket åsikter om andra partier och hur människor ska leva. Det är helt sjukt att någon i det upplysta land vi lever i kan rösta på detta parti över huvudtaget. Än mindre samarbeta med dem.

Jag hoppas de kommer öppna upp alla arkiven och visa allmänheten och främst de som blev drabbade vilka det var som satte dit dem. Det är i mina ögon inte klokt att de inte redan är öppna. Varför skulle vi skydda dessa personer? Skulle jag göra något skit idag så skulle ingen hejda sig för att hänga ut mig i media. Det räcker med ett snedsteg för många att hamna på internet och pekas ut. Stasiagenterna skvallrade på släkt och familj och skyddas idag för vad de gjorde. Mycket konstigt.