tisdag 21 augusti 2012

Misshandeln i Kortedala i Göteborg

I middags på nyheterna hörde jag om misshandeln av 61-åringen i Kortedala i Göteborg. Jag tycker det är absolut fruktansvärt. Nu när Lilleman lagt sig går jag in och ska läsa Expressen så står det beskrivet där hur dåligt pojkarnas familjer mår. Alltså, de som misshandlade denne mannen, deras familjer mår dåligt!? Det är skrattretande! Vart är landet lagom på väg! Varför tycker så många i vårt avlånga land synd om gärningsmännen? Det är synd om 61-åringen som inte längre har något minne från de sista åren av sitt liv, som blivit blind på ena ögat och vars hela liv har förändrats! Inte gärningsmännens familjer och definitivt inte gärningsmännen! När jag sen söker på Kortedala och misshandel kommer det upp en bild från någon av killarnas Facebook där de sitter och skrattar! Från rättegången idag! Så skriver tidningen att det är synd om dem? Jag mår illa. Enligt nyheterna idag vill gärningsmännens advokat att de ska bli frisläppta för de har handlat i nödvärn då den ene av killarna är väldigt rädd för hundar. Ändå säger vittnen, enligt nyheterna, att killarna var på 61-åringens hund och att han sagt åt dem att låta bli den. Det var anledningen att han blev så gravt misshandlad. Är jag rädd för något undviker jag det. Vad är det för sjuk värld vi lever i? Jag skäms för att bo i ett land där vi skyddar brottslingar. Dessa killar skulle få maxstraff och därefter få lämna Sverige med sina familjer. De ger så många andra oförtjänt dåligt rykte! Hade detta varit i Singapore hade de med all sannolikhet avrättats. Där räcker det att man slänger ett papper på marken för att man ska få ett straff. För ett par år sedan var det liv med en diplomatfamilj i Singapore vars son var ute och festade och sedan hamnade i slagsmål. Hela familjen blev utvisad med omedelbar verkan. Varför ska vårt land mesa med alla gärningsmän?