onsdag 15 augusti 2012

Politiker jagad av kronofogden

Jag tror att alla kan göra fel och begå misstag. Vem har inte gjort misstag i ungdomen? Skillnad är det när man om och om igen göra samma misstag. I dagens tidning av BLT står det en liten notis om att en socialdemokrat i Sölvesborg som sitter i kommunfullmäktige jagas av kronofogden, igen.  Har inte socialdemokraterna några kriterier för att få vara med i partiet? Hur ska man kunna sitta i en bestämmandeposition när man inte klarar av att sköta sitt eget liv? Jag lägger ingen vikt i vilket parti det är egentligen utan att det borde vara jälvklart, vilket parti man än sitter för, att den som sitter med ett politiskt uppdrag någonstans måste kunna sköta sin egen ekonomi för att kunna lägga sig i hur saker ska kunna skötas i exempelvis en kommun. Jag vill inte att någon ska bestämma saker åt mig som inte klarar av sitt eget liv. Jag vill att de som bestämmer över mig ska klara av sådana saker som att betala sina räkningar. Jag har glömt betala räkningar med men samma sekund det kommer en påminnelse betalas de. Det har hänt att jag slängt räkningar med reklamen, sånt händer. En gång kanske två, tre. Inte så länge att det går till kronofogden.