fredag 3 augusti 2012

Hemkunskap i högstadiet

Denna bok fick vi när jag gick på högstadiet. Jag använder den än idag med jämna mellanrum till skillnad från alla de andra kokböcker jag köpt över tidens lopp. Viss fakta i den stämmer inte längre men där finns all information någon som vill flytta hemifrån behöver. Här finns hur du städar en toalett, rengör spisen, lagar mat, bakar och så vidare. De har lyckats med att få in det mesta! Nu vet jag inte hur det fungerar idag men jag har svårt att tro att alla elever får sina hemkunskapsböcker idag. Använder alla sina böcker så mycket som jag är det en bra investering för våra ungdomar. Speciellt dem som inte har världens bästa ekonomi. Idag finns allt på internet men det är inte alltid det fungerar och för den delen har säkert inte alla råd med det. Varje gång jag ska göra pannkakor tittar jag i denna för det går så mycket snabbare än att slå det på internet.