torsdag 23 augusti 2012

Hällevik


När jag gick igenom saker som låg här i bloggen men som inte blivit publlicerade hittade jag dessa bilder tagna i våras på Hällevik. En av dem hade jag att tipsa tidningen med och den andra tog jag mest för min egen skull.
Som tur är var kommunen ute och fixade detta. Det enda som jag kan känna är att anledningen att jag såg detta var att jag, faktiskt, var ute och motionerade lite för det var ett fantastiskt väder. Kommunen skulle förmodligen se över vid vilken tid det ska börjas med städningen av stränderna. Redan vid påsk börjar det komma folk även om de inte ligger på stranden.
Hade jag varit turist och kommit och sett denna "stranden" hade jag inte kommit tillbaka. Ser man dessutom tillbaka hur vädret har varit så var det varmare i maj än vad det har varit resten av sommaren.

Alger, tång och dåligt med sand. Mig kvittar det egentligen vilket.
Jag älskar Hällevik lika mycket ändå!