fredag 24 augusti 2012

Miljöbilar

Det går inte annat än att älska denna bilen. För ett par veckor sedan skrev jag om att Sverige skulle skaffa sig ett lager av olja ifall det skulle bli ett stopp av olika anledningar. Helt ok. Jag hade jättegärna velat ha en miljöbil men har inte råd att byta. Vi har för mycket annat som går före och som är viktigare för vår familj än att vi ska ha en miljöbil. Däremot tycker jag att det är mycket bra att kommuner och landsting har policys som ska göra att de i så stor utsträckning ska använda sig av detta. Jag hade helst av allt ägt en seggway. Jag har velat ha en sådan sedan första gången jag såg sådana i Benidorm för många år sedan. Polisen där använde dem på stränderna och i de gamla delarna av stan där det är backigt. Hur smart som helst. Tyvärr har vi inte råd med en sådan heller.  Den dag då miljöbilarna har ett vettigt pris och ändå kan köra lika bra ska jag överväga saken starkt.