onsdag 15 augusti 2012

Val i USA i höst

Så var det snart dax med ett nytt val i USA och jag håller tummarna för att Obama får sitta kvar en period till. Jag tycker att en period är alldeles för lite för att visa någon vad man vill/kan åstadkomma. Jag vet att mina blå toner i Sverige borde göra att jag håller på republikanerna men det gör jag inte. Ska jag vara helt ärlig hade jag lagt en blank röst om jag fått rösta i USA och anledningen är att jag inte tycer om dödsstraffet som tyvärr både republikaner och demokrater tycker är så bra. Efter att min syster och hennes man varit i USA fick jag en helt annan syn på landet med. Jag har aldrig varit där så jag har egentligen svårt att uttrycka mig om det men enligt dem är det helt otroligt hur de lever där. Sopsortering finns inte där, alla kör stora bilar som spyr ut avgaser och ändå tycker de så mycket om allt. Jag önskar på så sätt att de kom till Sverige ett tag och kollade hur vi har det för jag är helt övertygad om att vi är världsledande vad detta gäller. Jag tänker alltid på miljön även om jag inte har samma syn som många andra på hur man bäst tänker på den. Enligt min syster fanns det till och med Drivein-kaffebutiker och det var svårt att hitta en vanlig affär med vanlig mat där. Någon gång, när Lilleman har pass, ska vi också åka dit och kolla så vi kan bilda oss en egen åsikt.