onsdag 8 augusti 2012

Könsbyteslagen

Från och med den förste januari nästa år behöver inte den som vill ändra kön vara varken ogift eller svensk medborgare. Jag tycker detta är så bra! Det kan generera pengar till Sverige med människor som kommer hit för att operera sig och det ger människor ytterligare makt i sina liv. Ingen ska bestämma över någon annan. Tyvärr är inte allt helt klart för lagen om att dessa personer inte behöver sterilisera sig har inte gått igenom och kommer inte göra det förrän i juli nästa år trots att både Moderaterna, Socialdemokraterna och Vänsterpartiet tyckte att det skulle genomförts redan denna sommaren. Jag håller tummarna för att det ska gå igenom. Jag tycker inte att det är upp till mig att bestämma om hur andra människor vill eller ska leva sina liv. Jag kan väl bli förälder, och en bra sådan, oavsett vilket kön jag föddes med eller har nu. Jag tror inte att ett bra föräldraskap sitter i det.