torsdag 9 augusti 2012

Snart är hösten här!

Det bästa jag vet är att vara ute i naturen och den säsong som nu kommer igång är så fantastisk! Det luktar gott, det är inte för kallt och tystnaden i skogen är underbar. Det enda som låter är jag själv då jag brukar vissla genom hela registret av låtar jag kan för att förhoppningsvis skrämma bort eventuella vildsvin som hör mig. Jag känner inte för att träffa fler av dem i skogen!

Jag önskar också att jag hade sett fler ungdomar och barn i skogarna då allt i livet inte är att sitta inne vid tven och "va".

När jag var liten var jag med i både scouterna och Fältbiologerna och jag älskade det. Speciellt Fältbiologerna då det var min granne, eldsjälen Christer Bergendorff som höll i det. Vi var ute överallt, snickrade holkar och letade djur och växter i skogen. Jag gör allt detta fortfarande. Hösten är min absoluta favoritårstid! (även om det bara är augusti ännu)