onsdag 29 augusti 2012

Gratis med barn..

Det finns så många människor som gnäller över sina ungar i tid och otid. Antingen gör de något de inte ska eller gör de ingenting. Lätt fånget lätt förgånget. Det är inte alltid lika lätt för alla. Jag tänker aldrig gnälla på framtida barn och Lilleman. Det finns en anledning att de finns.
Många gnäller dessutom att det kostar så mycket pengar att ha barn.
Jag räknade på hur mycket pengar vi har lagt hitintills och summan är uppe i cirka sextiotusen och då har jag inte räknat med vad det kostar att flänga till Malmö, Karlskrona och Kristianstad med bilen eller alla dagar vi inte kunnat arbeta. Vi ligger redan så mycket back jämfört med många andra men jag kommer aldrig gnälla. Jag tycker inte om människor som gnäller och speciellt inte när de gnäller på sina barn.