lördag 24 november 2012

21 år sedan


Vissa människor är större än andra. Idag är det 21 år sedan Freddie Mercury (Farrokh Bulsara) dog till sviterna av AIDS. Han blev 45 år gammal och det är tragiskt. Han var i mina ögon en av de största inom musiken och hans musik går över alla genrer. Bohemian Rhapsody har varit en favorit sedan jag var liten och tanken att jag, även om jag då varit liten, hade hunnit se honom live i en konsert känns hemskt.
Än idag är de lika stora och deras musik säljer än.
Ibland känns det som om artister som honom inte dyker upp längre utan det kommer någon som släpper två låtar och sedan är de passe.
De blev kanske större förr då det inte fanns så många kanaler ut men jag är säker på att de hade blivit stora idag med. Deras musik innehåller så många olika sidor.

Breakthru är en av de andra av deras låtar jag tycker är helt fantastisk. Att sätta sig i bilen och sätta denna låt på högsta volym, speciellt efter precis 3,30 in i låten, gör att man inte kan bli annat än lycklig. Jag har nog sett mer än töntig ut varje gång jag högljutt sjungt med i denna när jag varit på väg någonstans.

https://www.youtube.com/watch?v=CEjU9KVABao