fredag 23 november 2012

Kulturnytt i P4

Äntligen! Äntligen något annat än sporten! Jag tycker att P4:s satsning på kulturnyheter är ett lyft för radio överhuvudtaget. Visst, det finns förmodligen fler som tycker sporten är rolig men det behöver inte betyda att det är rätt. Då radio finansieras av skattepengar ska de tillgodose allas intressen.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=478&grupp=18695

Kultur är ett rätt vett begrepp men för mig är det i princip allt annat än sporten; musik, teater och konst. Jag har nog alltid varit en flummig person med mycket flummiga tankar om det mesta. Med mina intressen borde jag vara så röd det går att vara politiskt men jag kan kombinera det. Sport är för mig ingenting mer än en trist sysselsättning medan bland annat musiken är ett sätt att träna sin hjärna. Varje år har jag åkt på konstrundan och även om jag inte är någon kännare kan jag uppskatta en fin tavla. Musiken har jag haft med mig hela mitt liv och teater är bland det trevligaste som finns så länge det inte är drama. Jag hatar sorgliga slut och tycker inte om det melankoniska i för stora mängder.

Fram för kulturen!