söndag 11 november 2012

Nya lagar i USA

Samtidigt som presidentvalet var i full gång röstades det även om mindre saker i de olika delstaterna.
Cannabis kommer bli lagligt i några delstater, gaybröllop i några och i Los Angeles blir det nu kondomtvång i porrfilmerna.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5338959

Jag kan inte låta bli att skriva om detta av en anledning.
Jag skrattade när jag läste det. Vem ska kontrollera det?
Ska de anställa någon för att titta på porrfilm och kontrollera om skådespelarna har skyddat sig?

Industrin är jättearg och hotar med att flytta verksamheten till Las Vegas istället.
En sådan här lag är i mina ögon inte alls förvånande med tanke på hur konservativa de är i USA men jag tror det hade varit bättre att komma åt detta på något annat sätt. Då inte hela USA har detta som lag är det inte svårt för dem att flytta industrin. Jag såg en dokumentärfilm om just porrfilmer för ett bra tag sedan och enligt dem var alla seriösa filmbolag väldigt noga med hälsokontroller av sina anställda. Jag förstår att detta är till för att ungdomar ska skydda sig men jag det kanske hade varit bättre att helt enkelt bli duktigare på att lära ut det i skolorna!?

Jag hade velat se jobbannonsen för den som ska kontrollera kondomanvändandet.