onsdag 28 november 2012

Bellas Place i Bromölla

Bra saker ska ha reklam! Jag har alltid, förmodligen på grund av intressena mina föräldrar har, haft en brinnande förkärlek för allt med musik. Femtio och sextiotalet har då alltid varit en inspirationskälla och är det fortfarande. Mitt hem är fyllt med jukeboxar, enarmade banditer, flipperspel och diverse saker man måste ha. Huset är fyllt med ett antal bilder på den fantastiska Elvis men även Jimmie Dean, Marilyn Monroe och Audrey Hepbrun är representerade.
Även om jag vet att raggarkulturen i  mångas ögon inte förknippas med något bra är den i mina ögon en helskön livsstil och de vänner som tillhör detta gäng gör inte en fluga förnär. De har ett gemensamt intresse i bilarna och musiken.

Bellas place är antiklimax för denna kultur och inte bara för dem. Vem som helst som tar ett steg in i denna lokal kan känna hur de förflyttas minst femtio år tillbaka i tiden. Allt är anpassat till denna tid och det är så häftigt!

Gör ett besök på Bellas i Bromölla!

http://www.bellasplace.se/