tisdag 20 november 2012

The Twilight Saga

Världens trevligaste femårsdate har nu tagit slut. Jag kommer sörja detta väldigt mycket och hoppas på att jag hittar något som kan väga upp denna förlust. Böckerna är bättre än filmerna men de är verkligen inte fy skam. Effekterna är grymma och ser man filmen på Filmpalatset i Bromölla (utnämnd till Sveriges bästa biograf) så kan upplevelsen inte bli fel.

Avslutet på denna enorma kärlekshistoria är lika bra som början. Och mitten.
Det känns sorgligt på något vis att jag inte ska få förmånen att träffa på dessa personer igen. Vi må ha stor tv hemma och samtliga filmer men det blir inte samma känsla.

Efter att jag hade läst böckerna gick jag in i ett vakuum. Det är inte lätt att hitta några böcker som väger upp detta även om det till slut gick med Gabaldons Outlanderserie.

Ni som inte har sett Breaking Dawn 2 rekommenderar jag den starkt till. Den är lika förtrollande som de andra filmerna och mina gamla nyårslöften om att göra mitt yttersta för att bli vampyr står kvar.
Edward kan ta en tugga när han vill.