tisdag 6 november 2012

Försvunna barn

När jag är uppe på nätterna brukar jag lyssna på musik och kikar med jämna mellanrum på musikvideorna på youtube. Innan helgen såg jag:

https://www.youtube.com/watch?v=NRtvqT_wMeY&feature=related
Soul Asylum med Runaway Train
Gammal klassiker men jag har inte sett videon innan.
Värt att kolla in är sångaren David Pirners frisyr som (jag skämtar inte) är bland det snyggaste jag vet.

Musikvideon innehåller bilder och namn på försvunna barn i USA/England beroende på vilken av versionerna man ser om jag förstod det rätt.
Jag blir knäckt.
Stackars barn så fruktansvärt.
Min reaktion blir att leta information om detta. Jag är allergisk mot barn som far illa.
Barn kan inte hjälpa att de finns till och ska absolut inte utsättas för någonting hemskt.
Hur bra internet än är så är det omöjligt att hitta all information.
Jag hittar att ett av barnen hittades mördad och att de flesta sedan fortsatt är försvunna.
Stackars barn och stackars deras föräldrar. Jag får ångest bara jag tänker på att sådant händer.