måndag 5 november 2012

The Awakening

Florence tror inte på spöken och onaturliga saker och skriver en bok om detta. Detta gör att hon får komma till ett pojkinternat där det påstås gå runt en död pojke. Filmen utspelar sig efter andra världskriget och jag slog på teven och hade den framför mig för ett par veckor sedan.
The Others, spanska Barnhemmet och Sjätte Sinnet är de jag närmat kan jämföra med. Det är inte mycket scener där det direkt händer något men den är fruktansvärt obehaglig och obehaget byggs upp under hela filmen. Slutet är lika skeptiskt som i de andra filmerna jag nämnde.

Det är ingen film jag valt att se då jag helst tittar på romantiska komedier men jag tycker att den var sevärd. Jag hade dock helst inte sett den själv som jag gjorde nu för jag kan inte sova efteråt. Det gick kalla kårar längs med hela ryggen.