onsdag 7 november 2012

Barack Obama

Fyra år till blev resultatet av en lång och intensiv valkampanj från båda parter. Jag satt upp större delen av natten fast jag hade tänkt sova men men.. Det är bara val en gång vart fjärde år!
Helt ärligt känner jag att valet i USA för mig blir lite av att välja mellan pest eller kolera då det i mina ögon inte är något av dem som står för det jag känner. Obama är dock den jag helt klart sympatiserar mest med av de två slutgiltiga kandidaterna.
En vinst för Romney hade för mig varit stenåldern.
De är vad jag förstår det dock för dödsstraff i båda partierna och det är en av anledningarna till att jag aldrig ha röstat på någon av dem om jag hade bott där. Jag hade åtminstone kämpat för att den frågan skulle tas upp och ändras.
Romney hade inte fått min röst om de så hoppat på mig för att ha fått en president som fortfarande tror att homosexualitet är en sjukdom, inte tror på abort och som dessutom tillhör något som i mina ögon är en sekt hade varit katastrof.

Hur som helst så grattis demokraterna och Barack Obama för vinsten!